vineri, 4 decembrie 2009

Intâlnire cu Heechee













Deoarece momentan sunt în izolare în casă impusă de o gripă nenorocită (care totuși se pare că nu este A1H1, deși doctorița a zis că sunt șanse 50-50 ), beneficiez de timp berechet de citit (din nefericire nu tot este petrecut cu cititul, Call Of Duty Modern Warfare 2 este prea frumos pentru a fi ignorat).

Intâlnire cu Heechee este a 3-a carte din seria Heechee a lui Frederik Pohl, serie ce cuprinde 6 cărți în total. Prima carte din serie este denumită Poarta, și am citit-o cam acum 3-4 ani, după ce o găsisem în timp ce îmi întregeam colecția de cărți SF de la editura Pygmalion - colecția Cyborg.
Cartea mi-a plăcut foarte mult, dar pe atunci zevzecul de mine nu s-a gândit să verifice pe internet dacă există continuare a aceste cărți.

Salt în timp la începutul acestui an când cumpăr mai multe cărți dintr-o librărie, inclusiv Poarta, de data aceeasta de la editura Nemira. Când i-a venit rândul am citit primele paragrafe și s-a aprins o lumină de avertizare în capul meu, fiind totuși familară acțiunea. După încă 2 paragrafe m-am lămurit complet că mai citisem cartea, și după o serie de înjurături la adresa proprie am cătuta și am descoperit vastitatea universului Heechee al lui Pohl. Așa că am făcut cadou cartea din Nemira unui coleg de la servici pasionat și el de SF, am luat a 2-a carte din serie scoasă tot de Nemira, am citit-o destul de repede și am așteptat continuările.

În această a 3-a carte a seriei continuăm să urmărim viața lui Robinette Broadhead, împreună cu soția sa Essie, și a cătorva altor personaje, fie noi, fie deja cunoscute din cărțile trecute. Diferența de timp între cartea a 2-a și aceasta este de aproximativ 2 decenii, omenirea a reușit să înțeleagă mai bine o parte din tehnologia Heechee și să o copieze/adapteze mai multor scopuri. Wan a crescut, are propria navă cu care cutreieră galaxia în explorarea de găuri negre, lucru nu extrem de înțelept, dar totuși bun din câteva puncte de vedere, iar Audee Walthers reușește în mod accidental să declanșeze o serie de evenimente ce au ca rezultat revenirea rasei Heechee în galaxie, pentru a avea șocul cel mai mare din toată existența lor.

Aștept cu nerăbdare restul cărților din serie, care sunt sigur că vor fi scoase destul de repede de Nemira având în vedere perioada scurtă dintre primele 3 cărți. Între timp mai am destule cărți de savurat, următoarea fiind a doua antologie Atelierkult editată de Michael Haulică, Dansînd pe Marte și alte povestiri fantastice, apărută la editura Millenium.

Niciun comentariu: