joi, 10 iunie 2010

Galileo

Am primit revista Galileo prin poștă acum 3 săptămâni, dar m-am luat cu alte treburi și cu lenea și spre rușinea mea am terminat-o ieri seară.

Ce este revista Galileo? Este o adiere de primăvară în SF-ul românesc, aducând cititorilor povestiri scurte, interviuri cu autori SF și articole și informații extrem de utile.

Unii oameni ar spune că nu prea se mai caută povestirile scurte, că nu se vând prea bine, etc. Eu spun că fără povestirile acestea scurte am avea un univers SF mult mai mic, și imens de mult mai puțin interesant. Din toate cărțile citite de mine până acum am o serie de cărți favorite, dar am și povestiri scurte favorite în mintea mea. De exemplu Arthur C. Clarke are o mulțime de povestiri scurte, dar cea care o voi ține minte întotdeauna cel mai bine este cea care este întocmită ca o scrisoare a personajului principal, explicând și recapitulând cum facțiunea sa a pierdut un război în care dețineau toate avantajele tehnologice în fază inițială, scopul scrisorii fiind de fapt altul. Povestirea se numește Superiority. Dacă aveți ocazia de a o citi, nu ezitați, nu veți regreta cele 5 minute necesare.

De asemenea una din cărțile mele preferate este Peregrinările lui Tuf (Tuf Voyaging), de George R.R. Martin, care este de fapt colecția unor povestiri scurte despre aventurile lui Haviland Tuf, dar care au apărut inițial la timpi diferiți, eventual fiind colectate într-o singură carte.

Pe lângă povestiri revista Galileo include și un interviu cu Joe Haldeman, traducerea unor articole extrem de interesante privind diferite subiecte.

După fiecare povestire sau text veți găsi și o mică prezentare a autorului și alte opere ale sale, în stilul antologiilor, un alt lucru extrem de util pentru a afla despre alte cărți interesante, astfel am aflat și eu de existența unei continuări a cărții lui Haldeman Forever War.

Aștept cu nerăbdare celelalte numere din revista Galileo, la care sunt abonat deja, până atunci îmi voi reîmprospăta stocul de cărți de la Bookfest, unde voi ajunge mâine-poimâine să fac ravagii la standurile Millenium și Nemira, și nu numai la ele.

Niciun comentariu: